James Bond Nederland
ditwasdeweek_2020_06

Dit was de week (2020-06)

Waar ik vorige week bijna moeite had om het weekoverzicht te vullen, gaat het deze week vanzelf. Genoeg officieel nieuws en vooral: een nieuwe trailer die tijdens de Super Bowl werd uitgezonden!

Beleef No Time To Die in Nederland

Wat is er nu mooier om deze Dit was de week met Nederlands nieuws te beginnen! Universal Pictures en Pathé zijn vanaf aanstaande donderdag tot en met 28 februari in de stationshal van Utrecht Centraal te vinden. Heb jij het in je om 00 agent te worden? De officiële ticketverkoop start ook donderdag. De eerste 10.000 mensen die hun kaarten voor No Time To Die reserveren krijgen ook nog een mooi cadeau. Redacteur Jorrit heeft de details. Lees verder. . .

No Time To Die Superbowl Spot

De trailer van No Time To Die kennen we ondertussen wel. Maar met de komst van de Super Bowl hadden we al verwacht dat er een nieuwe trailer zou komen. En die kwam! Naast beelden uit de eerste trailer zagen we ook veel nieuwe beelden van de film; Is het nu een bemande drone of een straaljager? Het gissen naar het verhaal wordt hierdoor wel aangewakkerd! Jorrit analyseert de beelden. Lees verder . . .

De toekomst van Bond In Motion

Vorig weekend schreven we nog over een mogelijk einde van de tentoonstelling Bond In Motion. Dat was voor ons reden om contact op te nemen. Ja: de tentoonstelling gaat dicht. Maar dat is voor een paar dagen. Wat er gaat gebeuren weten wij ook nog niet. Ik vertel je meer rond de geschiedenis van de tentoonstelling en de (mogelijke) toekomst! Lees verder . . .

Bond In Motion No Time To Die Triump 2020

James Bond en de Golden Globes Awards

Gastredacteur Gerard neemt ons mee in de connectie tussen James Bond en The Golden Globes. Een connectie die ook bij de jaarlijkse BAFTA’s duidelijk te zien was; Sam Mendes en zijn 1917 (2019) crew wonnen er wederom. Een crew met een Bond tintje. Lees verder . . .

Swatch James Bond serie

Geheel onverwachts werd deze week een James Bond-serie van Swatch bekendgemaakt. Zeven horloges markeren de zes acteurs die de rol van 007 hebben vertolkt. Het zevende horloge uit de nieuwe Swatch X 007 Capsule Collection is nog niet bekend gemaakt. Deze heeft als titel No Time To Die en wordt later onthult. Benieuwd geworden naar de collectie? Ik laat hem je zien! Lees verder . . .

Swatch James Bond 2020

DHL partner No Time To Die

Al sinds 2006 met de komst van Casino Royale (2006) is de van oorsprong Duitse vervoerder DHL al partner van de James Bond-films. Afgelopen week werd bekend gemaakt dat ze ook zorgde dat de spullen van No Time To Die veilig en op tijd op de diverse locaties over heel de wereld aankwamen. Hoe hun partnerschap eruitziet vertel ik je in het artikel. Lees verder. . .

DHL No Time To Die Matera

Interview: TMFJB – Intimate Sessions

Redacteuren Gosse en Jorrit waren bij de try out van zangeres Dorona Alberti. Ze staat sinds januari op de planken met The Music From James Bond: The Intimate Sessions. Bekijk het interview wat ze met Alberti hadden hieronder en lees het interview hier. .

50 Greatest James Bond Cars

Vorige week maakte we bekend dat er een nieuw boek gaat verschijnen over de Aston Martin DB5 en James Bond. De uitgever, Penguin Random House, heeft ook aan de kleintjes gedacht. Speciaal voor kinderen komen zij met het boek 50 Greatest James Bond Cars.

Boek-50-Greatest-James-Bond-Cars

Orlebar Brown

De samenwerking tussen EON Productions en kledingmerk Orlebar Brown is een succes! Na twee collecties heeft het bedrijf een derde collectie bekendgemaakt! Details ontbreken nog, behalve de naam: The 007 Heritage Collection. Wij zijn benieuwd. Op de website van het bedrijf kan je je aanmelden voor de nieuwsbrief en loopt er een timer af tot de release van de collectie.

Verzamelen maar!

Nog (00)7 weken dan verschijnt No Time To Die in de bioscopen. In de webshop wordt ondertussen flink uitgepakt en zijn er vele nieuwe verzamelitems van de film te vinden. Kijk hier!

Dit wordt de week

Vandaag zal Billy Eilish optreden tijdens de Oscar ceremonie. De geruchten gaan dat ze de nieuwe titelsong van No Time To Die gaat vertolken. Andere bronnen ontkrachten dit weer. We gaan het zien.

Verder hebben we de komende week de volgende verjaardagen:

10 februari: Michael Apted (79 jaar)
Regisseur The World Is Not Enough (1999)

11 februari: Cary Lowell (59 jaar)
Pam Bouvier, License To Kill (1989)

12 februari: Joe Don Baker (84 jaar)
Brad Whitaker, The Living Daylights (1987)
Jack Wade, GoldenEye (1995) / Tomorrow Never Dies (1997)

12 februari: Maud Adams (75 jaar)
Andrea Anders, The Man With The Golden Gun (1974)
Octopussy, Octopussy (1983)

15 februari: Clemens Schick (48 jaar)
Kratt, Casino Royale

15 februari: Jane Seymour (69 jaar)
Solitaire, Live And Let Die (1973)

Merlijn Kuiper

Merlijn Kuiper

Merlijn Kuiper is sinds zijn dertiende gek van de James Bond-films. Later is hij zich gaan verdiepen in het leven van Ian Fleming en de James Bond-boeken. In 2006 was hij samen met Jorrit de oprichter én is hij één van de drijvende krachten achter James Bond Nederland. Hij houdt ervan om onderwerpen uit te diepen zowel op gebied van boeken als van films. Zijn droom blijft nog steeds een eigen James Bond-magazine!

1 reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  • Er is iets vreemds aan de hand met die 007-mok.

    Als we doorklikken naar de productpagina van de mok, lezen we dat de No Time To Die-tekst slechts aan een kant van de mok staat (‘logo on one side’). Op de bovenste foto op de productpagina zien we dat de tekst aan de zijde van de drinker zelf staat. Op de tweede foto (het doosje) lijkt de tekst echter ook aan de andere kant van de mok te staan.

    De ontwerper van het doosje werd met een interessant probleem geconfronteerd.
    Het 007-logo past met goed fatsoen alleen in de linker bovenhoek. De mok, met de tekst aan de voorzijde, moet dan rechts van het 007-logo staan, om niet al te veel achter het logo te verdwijnen. Het probleempje dat vervolgens ontstaat, is dat het handvat dan buiten het doosje komt te zitten. Daarom is ervoor gekozen om de mok 180 graden te draaien waardoor het handvat achter het 007-logo verdwijnt. Gevolg is wel dat de blanco zijde van de mok voorop komt te staan. Op zich geen probleem omdat het uiteindelijk een fotomontage is die op de voorzijde van het doosje zit. De tekst is er dus gewoon bij opgedrukt.

    Is dit alles een probleem?

    “Well it’s a matter of perspective”, zegt James Bond daarover in Spectre.

    Als Daniel Craig maandag op kantoor achter zijn bureau zit en een slok koffie uit de mok neemt, dan wil hij uiteraard wel dat de toevallige passant de tekst No Time To Die aan de voorzijde ziet staan. En dat is dus niet het geval want die staat alleen aan de zijde van de drinker zelf.
    Als Daniel (en ik) bij de aankoop van de mok afgaat op de afbeelding op het doosje, dan ontstaat de indruk dat de tekst wel degelijk ook aan de voorzijde op de mok staat. En dat is dus vrijwel zeker niet zo.

    Hoe dan ook, marketing technisch gezien, staat de tekst in ieder geval aan de verkeerde kant op de mok. Tenzij we stante pede besluiten linkshandig te worden natuurlijk.