James Bond Nederland

James Bond 007 in "MURDER ON WHEELS" ● Potentieeltje voor Bond #25?

Home Forums Fan Art James Bond 007 in "MURDER ON WHEELS" ● Potentieeltje voor Bond #25?

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Vanja007 Vanja007 4 maanden, 3 weken geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Gert Waterink
    Gert Waterink
    Bijdrager

Ik heb best wel even getwijfeld om deze korte ‘story treatment’ hier te posten. In de eerste plaats omdat ik natuurlijk nieuw ben op dit forum. Op aanraden van @jorritvandervalk leek het me toch een leuk idee om dit met jullie te delen.

In de tweede plaats twijfelde ik ook, omdat ik geprobeerd heb om dit verhaaltje via een soortement van agent op te sturen naar officiële vertegenwoordigers in de film-industrie. En geloof me, dat is schier onmogelijk. Vooral omdat “pitching” blijkbaar het steekwoord is de (Hollywood) film-industrie. Omdat ik nu goed weet hoe de vork in de steel zit, lijkt het me gewoon leuk om deze sequel van “SPECTRE” met jullie te delen.

En omdat we allemaal kritische Bond fans zijn, lijkt het me ook leuk om aan jullie te vragen wat jullie van het verhaal vinden, welke verbeteringen jullie zouden aanbrengen en welke verhaal-elementen goed werken. Kortom, jullie kritische blik wordt gewaardeerd :-). Ik heb “Murder On Wheels” geschreven, omdat ik wil dat James Bond ten alle tijden uitstekende verhalen de wereld in helpt en niet blijft hangen in een soortement van ‘luiheid’ zoals nu het geval is post-“SPECTRE”.

Veel plezier met lezen. Ooowh, en m’n vriend Pat Carbajal heeft de tekeningen gemaakt.

DANIEL CRAIG

as

IAN FLEMING’S

https://www.docdroid.net/q503afj/story-treatment-james-bond-007-in-murder-on-wheels-final-2docx.pdf.html

In his 5th Bond adventure, following up the events of “SPECTRE” :-).

CAST:

TEAM MI6
    – Daniel Craig ● JAMES BOND – 007
    – Alicia Vikander ● GALATEA BRAND
    – Lupita Nyong’o ● CARLA SPANG
    – Colin Firth ● SIR DAVID MOSS
    – Ralph Fiennes ● “M”
    – Ben Whishaw ● “Q”
    – Kayvan Novak ● PRINCE KASEEM BASHIR
    – Jeffrey Wright ● FELIX LEITER
    – Naomie Harris ● MISS MONEYPENNY
    – Léa Seydoux ● MADELEINE SWANN
    – Elizabeth Debicki ● MONIQUE

TEAM S.P.E.C.T.R.E.
    – Michael Fassbender ● JACK SPANG
    – Christoph Waltz ● ERNST STAVRO BLOFELD, SPECTRE NR. 1
    – Tilda Swinton ● IRMA BUNT, SPECTRE NR. 3
    – Dave Bautista ● MR. HINX
    – Amr Waked ● GENERAL YASHRAF GHORBANI
    – Brigitte Millar ● DR. VOGEL, SPECTRE NR. 8
    – Marc Zinga ● MOREAU

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door Gert Waterink Gert Waterink.
    Twan Arts
    Twan Arts
    Moderator

Hoi G.J. Waterink,

Leuk, ik heb je pdf opgeslagen en ga dit komende week eens rustig lezen. Zal je daarna van positief kritische feedback voorzien, maar ik vind het sowieso tof dat je zoiets a) schrijft en b) met ons deelt. Heb zelf naast James Bond voor Dummies ook e.e.a. geschreven en (geprobeerd te) publiceren aan scenario’s / fictie-boeken. Ik weet dus wel waar je op doelt met je opmerkingen.

Twan Arts
    Twan Arts
    Moderator

Ik heb je story treatment met heel veel plezier gelezen. Over het algemeen een mooie koppeling van origineel Fleming materiaal / Trigger Mortis elementen met de hedendaagse Craig films. Ook gaaf dat je het verhaal echt in een zoals je zelf al zegt wereld laat afspelen. Zoals TND met media deed en LALD met voodoo plaats je dit verhaal in de wereld van de autosport.

Ik vind de openingsscène heel levendig en nagelbijtend, maar wel een gok om dit als openingsscène te doen. Eens; er zijn meerdere pre-titel scenes zonder 007 maar het is niet voor niets dat deze pre-titel scenes niet als de meest memorabele worden gezien. De gemiddelde kijker ziet toch liever een 007-actiescene om “lekker in de film te komen”. Misschien dat je bij een pitch meer kans maakt met een wat meer traditionele openingsscène en deze scene wellicht direct na de opening titels zoals dat ook is gedaan bij FYEO.

Hoe je Blofeld herintrodceert, vind ik origineel. Niet het verwachte “hij ontsnapt” plot. Wat ik persoonlijk minder vind, is de terugkeer van Hinx. Voor mij is Hinx dood en een onbekend / nieuw personage zorgt voor alleen maar meer dreiging. Wie is dat? Je zou zelfs het personage niet kunnen laten zien en de suggestie wekken dat 007 de kogel heeft afgevuurd, ontevreden over de lage straf voor Blofeld

De scene met Madeleine is inderdaad iets wat we nog niet eerder hebben gezien, maar wel gelezen in de boeken. mooi om dat eens op het scherm te zien!

De actie leest lekker, het plot is soms wat lastig te volgen maar dat is voor mij geen bezwaar. Dat hebben TLD en OCTO bijvoorbeeld ook maar ze zijn daardoor ook minder “straight forward”.

Kortom; goed gedaan en leuk om te lezen. Hoe gaaf zou het zijn wanneer EON eens fans zou betrekken bij de totstandkoming van het verhaal?! Een beetje zoals Disney nu bij Star Wars doet

Jorrit van der Valk
    Jorrit van der Valk
    Sleutelbeheerder

Mooie feedback Twan! Ik heb Gert Jan zijn verhaal op mijn bureaublad gezet en zal ook rustig de tijd nemen om het te lezen. Maar wat ik gezien heb; Leden lees dit vooral!

Johan Antens
    Johan Antens
    Moderator

Gaaf initiatief Gert Jan! Heb hem even uitgeprint om te lezen!

Jorrit van der Valk
    Jorrit van der Valk
    Sleutelbeheerder

Binnenkort verschijnt er een interview met Gert Jan hier op de site. Stick with us….!

Gert Waterink
    Gert Waterink
    Bijdrager

Vond het een hele eer Jorrit (en de rest van het team van jamesbond.nl) :-). Heel erg bedankt voor jullie input ook. En nu lekker discussiëren hierover, want ik lees net dat EON Productions weer aan de slag gaat! Maar niet voor een Bond-film deze keer….voor een psychologisch drama :-/

Ricardo
    Ricardo
    Bijdrager

Ik ga je verhaal lezen Gert Jan…

Jorrit van der Valk
    Jorrit van der Valk
    Sleutelbeheerder
    Vanja007
    Vanja007
    Bijdrager

net uitgedraaid en gelezen, heerlijk waneer komt deze film in de bios; geeft mij weer een BOND idee voor mijn eigen roman(etjes)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Recente Reacties