James Bond Nederland

Quantum Of Solace Update (66)

De promotiecampagne voor de film is begonnen. Gisteren was men in Stockholm, Zweden. De 30ste blog-update en een reclame voor parfum met Gemma Artenton. Spoilers!

Promotiecampagne: Zweden

Afgelopen maandag begon men met de campagne in Moskou. Hiervan is niet veel beeld beschikbaar. Gelukkig is men in Zweden vrijgeviger en zijn er twee interviews met Daniel Craig online verschenen bij het televisiestation TV 4 en de krant Aftonbladet. Op de website van de krant zien we beelden van het persmoment aan één van de vele rivieren in de stad. Hier is een persmoment georganiseerd. Daniel Craig, Olga Kurylenko en Marc Forster poseren voor de fotograven.

TV 4 laat ons twee video`s zien. Hier is Daniel Craig aan het woord. De media heeft net een preview van 20 minuten mogen zien. Aan de hand hiervan stelt men vragen. In de interviews zien we trouwens enkele actiescènes van Quantum Of Solace voorbijkomen. De autoachtervolging in de Italiaanse Alpen, de scènes met de Ford Ka van Camille en actiescènes op het water voor de kust van Panama. Veel hiervan kennen we niet. Het zijn directe scènes uit de film. Spoiler Alert!

We maken een kleine selectie uit de vragen voor  u en vertalen deze:

Q: “Je bent nu veel meer bekend dan voor Casino Royale (2006), hoe ga je hiermee om?”

A: “Ik wist dat, dat ging gebeuren. Ik heb er een deel van geaccepteerd. Het is vervelend als de pers of anderen je familie en vrienden erbij gaan betrekken. Dat vind ik vreselijk.”

Q: “Hoe vond je het om veel actiescènes te doen?”

A: “Ik vind het niet erg om veel risico te nemen. Het geeft me een kick! Het publiek moet bij een wijd shot ook kunnen zien dat ik het ben en niet een stuntman. Er gaan vele trainingen aan vooraf voordat je de stunt echt uitvoert.”

Q: “Heb je nu het gevoel dat je het karakter James Bond kent?”

A: “Een beetje, ik ben net begonnen om het karakter te ontdekken. We hebben nu een verhaal dat de raadsels van Casino Royale oplost. Na deze film kunnen we verder gaan met Bond. Je ontdekt, probeert en ziet nieuwe mogelijkheden. Ja, ik denk dat ik het karakter nu beter ken.”

De video’s van TV 4 kunt u via deze links bekijken. Interview #1 (2:52)en Interview #2 (7:12). In interview twee vind u de nieuwe actiescènes.

Quantum Of Solace Official Blog Update #30

Visual Effects Designer Kevin Tod Haug verteld ons over de Visuele Effecten in de film. We ontmoeten hem in de montagestudio. In Quantum Of Solace wordt CG gebruikt. Ofwel blue screen.

“Ik ben de Visual Effects designer voor de film. Alles wat voor de crew niet te realiseren of te filmen is komt bij ons terecht. Het doel is om zoveel mogelijk scènes zelf te filmen en toch de meest spannende scènes erop te krijgen. We moesten bijvoorbeeld een shot maken dat vijftien meter diep was. In feite was er slechts zeven meter beschikbaar.”

“De scènes begint op een set. De val is dus zeven meter en men eindigt ook weer op een set. Ze vallen door echt glas. Alleen de achtergrond van Siena plus de decors tijdens de val zijn voor een groot deel CG. Maar men deed de stunt dus echt. Het gebeurde daar…”

De dertigste bijdrage aan het blog is via de site van het officiële blog voor Quantum Of Solace te bekijken.

Avon Commercial

Gemma Artenton schittert in de reclame campagne voor Avon. Een parfummerk. We zien Artenton in een hotelkamer. Dan probeert ze een kluis te kraken maar ze krijgt bezoek…

Ander Quantum Of Solace nieuws

De film verschijnt op 5 november in China. Twee dagen eerder dan de planning. Op 7 november gaan er namelijk een flink aantal nieuwe films in première. Om de concurrentie voor te zijn heeft men gekozen om de nieuwe bondfilm twee dagen eerder in première te laten gaan.

De British Board Of Film Classification heeft de leeftijdsgrens voor Quantum Of Solace vastgesteld op 12A. Eerder had de BBFC een niet voltooide versie gezien. Maar deze bevatte een scene die niet voor het 12A stempel in aanmerking kwam. Deze is geschrapt en nu heeft de film de 12A status gekregen. Ook heeft de BBFC de speeltijd officieel vastgesteld op één uur vijfenveertig minuten en achtenvijftig seconden. 1:45:58 dus.

Jorrit van der Valk

Jorrit van der Valk

Jorrit van der Valk richtte in 2006 samen met Merlijn het platform James Bond Nederland op. Met als doel Nederlandse en Vlaamse 007 liefhebbers van James Bond nieuws te voorzien. Jorrit is een Utrechter, maakt graag videoproducties voor James Bond Nederland en heeft een passie voor de geheime agent. Zijn meest memorabele film is The World Is Not Enough, overigens de eerste Bond-film die hij in de bioscoop zag.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.